Русское сообщество по скриптингу

Проблема с подключением к серверу у игроков  [Решено]

Все, что касается игр на движке GoldSrc (Half-Life, Counter-Strike 1.6 и т.д.).
Правила форума
1. Запрещено материться и оскорблять других участников форума.
2. Запрещен флуд, оффтоп, дабл постинг во всех разделах форума, кроме раздела "Болтовня".
3. Запрещено взламывать сайт/форум или наносить любой вред проекту.
4. Запрещено рекламировать другие ресурсы.
5. Запрещено создавать темы без информативного названия. Название темы должно отображать ее смысл.

Проблема с подключением к серверу у игроков

Сообщение SafokTV » 21 июн 2017, 00:59

Добрый день, сабж такая проблема, при подключении к серверу игроков (да и у меня) через избранное происходит "установка сетевого подключения с сервером" и крашится кс. Если подключатся через консоль (connect), то подключается без проблем. Краш бывает редко.

Server: Ubuntu

Код: Выделить всё
jb_akknife.amxx
jb_infinity.amxx
jb_mg3.amxx
jbe_brickpeacev2.amxx
jbe_core.amxx
jbe_dm_birthday.amxx
jbe_dm_ghosts.amxx
jbe_dm_ringolevio.amxx
jbe_dm_hideandseek.amxx
jbe_dm_sparta.amxx
jbe_roleplay.amxx
plmenu.amxx
admin.amxx
admin_sql.amxx
adminchat.amxx
admincmd.amxx
adminhelp.amxx
adminslots.amxx
adminvote.amxx
amxmod_compat.amxx
antiflood.amxx
cmdmenu.amxx
imessage.amxx
mapchooser.amxx
mapsmenu.amxx
menufront.amxx
miscstats.amxx
multilingual.amxx
nextmap.amxx
pausecfg.amxx
pluginmenu.amxx
restmenu.amxx
scrollmsg.amxx
statscfg.amxx
statsx.amxx
telemenu.amxx
timeleft.amxx
ad_manager.amxx
jbe_grab.amxx
superhook.amxx
;dhud.amxx
jbe_dm_baw.amxx
jbe_dm_run.amxx
jbe_dm_m9so.amxx
jbe_dm_galaxy.amxx
jbe_dm_Day_no4.amxx
Admin_Check_New.amxx
backweapons.amxx
lite_translit.amxx
magic_marker.amxx
vampire.amxx
ujbl_casino.amxx
jbe_ultimate_bank.amxx
resetscore.amxx
cso_emotion_v23.amxx
;rul.amxx
jbe_gangs.amxx
Cam_Change.amxx
jbe_dm_shturm.amxx

46.173.214.169:27017

Код: Выделить всё
./hlds_run -game cstrike -port 27017 +map jail_xmf +maxplayers 32  -pingboost 1

Тема перемещена из раздела "Вопросы по AMXX и его плагинам" // Subb98


Добавлено спустя 1 час 26 минут 22 секунды:
UP!
Ошибка появляется когда на сервере присутствует хотя бы один человек
Аватара пользователя
SafokTV
 
Сообщения: 8
Зарегистрирован: 20 июн 2017, 23:25
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
Языки программирования: Pawn
SourcePawn
C++
Php
Ruby
Python
C#

Re: Проблема с подключением к серверу у игроков

Сообщение Kaido Ren » 21 июн 2017, 08:59

скинь dproto.cfg свой
Аватара пользователя
Kaido Ren
 
Сообщения: 56
Зарегистрирован: 20 апр 2016, 18:17
Забанен
Благодарил (а): 8 раз.
Поблагодарили: 15 раз.

Re: Проблема с подключением к серверу у игроков

Сообщение SafokTV » 21 июн 2017, 09:11

dpoto.cfg
Код: Выделить всё
# ========================================================
#         DPROTO CONFIGURATION
# ========================================================

#
# General rule for modifying this file:
#    DONT CHANGE ANYTHING IF YOU DONT KNOW WHAT IT MEANS!
#


# ========================================================
#         AUTHID MANAGEMENT
# ========================================================

# ClientID types (for cid_* options)
#  1: Real (or generated by HW) steam (STEAM_xx:xx:xx)
#  2: Real (or generated by HW) valve (VALVE_xx:xx:xx)
#  3: STEAM_ by IP
#  4: VALVE_ by IP
#  5: Deprecated - client will be rejected
#  6: reserved for future use
#  7: HLTV
#  8: STEAM_ID_LAN
#  9: STEAM_ID_PENDING
#  10: VALVE_ID_LAN
#  11: VALVE_ID_PENDING
#  12: STEAM_666:88:666

# Use these options to set authid's for clients

# for HLTV (default is HLTV [7])
cid_HLTV = 7

# for p.47 clients that do not support unique id generation (default is VALVE_ by IP [4])
cid_NoSteam47 = 4

# for p.48 clients that do not support unique id generation (default is VALVE_ by IP [4])
cid_NoSteam48 = 4

# For Legit Steam clients (default is real STEAM_xx:xx:xx [1])
cid_Steam = 1

# Client recognized as pending when they sucessfully authorized, but did not get steam id
# REMARK: Actually, it got steamid, but it is useless (STEAM_0:0:0 for example)
# default is STEAM_ID_PENDING [9]
cid_SteamPending = 9

# For players having revEmu ( >= 9.74) on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_RevEmu = 1

# For players having RevEmu 2013 on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_RevEmu2013 = 1

# For players having SteamClient 2009 / revEmu > 9.82 on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SC2009 = 1

# For players having old revEmu on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_OldRevEmu = 1

# For players having hCupa's SteamEmu on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SteamEmu = 1

# For players having AVSMP (Cracked Steam) on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_AVSMP = 1

# For players having SmartSteamEmu > 1.2.4 on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SSE3 = 1

# For SETTI ServerScanner
# default is STEAM_xx:xx:xx generated by IP [3]
cid_Setti = 3

# For SXEI Clients
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SXEI = 1

# EnableSXEIdGeneration (0 / 1)
# Turns on steamid generation based on info sent by sXeI client
# Enable this only if you have sXeI server installed!
EnableSXEIdGeneration = 0

# SC2009_RevCompatMode (0 / 1)
# Enable fix to make steamids generated for SC2009 compatible with revEmu
SC2009_RevCompatMode = 1

# SteamEmuCompatMode (0 / 1)
# An analog for eSTEAMATiON's EnforceSteamEmuCompatIDMode option.
# Affects only Old RevEmu and SteamEmu emulators.
SteamEmuCompatMode = 1

# OldEstCompatMode (0 / 1)
# Enables/Disables fix for steamids generated by eST in 0.3.1 version.
# Set this to 1 if you want to make steamids generated by eST as in < 0.3.0 versions.
OldEstCompatMode = 0

# SteamIdHashSalt (string)
# Salt string for SteamIDs hashing. Irreversibly changes SteamIDs. Applies only to SteamIDs generated by emulators.
# Should be more than 16 chars length. If string is empty, hashing is not applied.
SteamIdHashSalt = 

# IPGen_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by IP
IPGen_Prefix1 = 0

# IPGen_Prefix2 (int)
# STEAM_a:b:c
# second prefix (b) for authids generated by IP
IPGen_Prefix2 = 4

# Native_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by native auth method (Steam)
Native_Prefix1 = 0;

# SC2009_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by Steamclient 2009
SC2009_Prefix1 = 0;

# RevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by RevEmu
RevEmu_Prefix1 = 0;

# RevEmu2013_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by RevEmu2013
RevEmu2013_Prefix1 = 0;

# OldRevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by old RevEmu
OldRevEmu_Prefix1 = 0;

# SteamEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by SteamEmu
SteamEmu_Prefix1 = 0;

# AVSMP_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for AVSMP clients (Cracked steam)
AVSMP_Prefix1 = 0;

# SSE3_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for SSE3
SSE3_Prefix1 = 0;

# Setti_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for Setti server scanner
Setti_Prefix1 = 0;

# SXEI_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for sXeI clients
SXEI_Prefix1 = 0;


# Note that banid will use steamid WITHOUT any prefixes!


# ========================================================
#         ATTACKS SUPRESSION
# ========================================================

# FakePlayers_AntiReconnect (0/1)
# Enables detection of fakeplayers that reconnects quickly (every < 10 seconds)
# before fake players checks have completed.
#   Default is 1 (ON).
FakePlayers_AntiReconnect = 1

# FakePlayers_BanTime (minutes)
# Dproto will ban IP spamming fakeplayers for time (in minutes) specified in this variable
#   Default is 120 minutes.
#   Use 0 for permanent ban.
#   Use negative vaules to disable ban (fake players will only be kicked).
FakePlayers_BanTime = 120

# Exploits_CheckDownloads (0/1)
# Enable checking of requested download files against precached resources.
#   Default is 1 (ON).
Exploits_CheckDownloads = 1

# Exploits_DisableUploads (0/1)
# Disable file uploads (not customizations) to the server.
#   Default is 1 (ON).
Exploits_DisableUploads = 1


# ========================================================
#         OTHER STUFF
# ========================================================

# LoggingMode:
#   0 = None
#   1 = Console
#   2 = Log Files
#   3 = Both
LoggingMode = 2

# ThreatsLoggingMode (0/1)
# Enable logging of threats details.
#   Default is 0 (OFF).
ThreatsLoggingMode = 0

# DisableNativeAuth (0/1)
# Disables valve/steam auth system.
#   For p.47 Based: Server will not connect to auth servers.
#   For All: Server will not call authorization functions.
# This is a fix for startup freeze for old (p.47) servers.
DisableNativeAuth = 0

# ServerInfoAnswerType (0/1/2)
# Sets server answer type for query requests
#   0 = New style (Source Engine)
#   1 = Old Style (Fix favorites list for p.47 clients)
#   2 = Hybrid mode (Old Style sent first)
#   Default is 0 (Source Engine).
ServerInfoAnswerType = 0

# Game_Name (string)
# Sets game name displayed for clients
# If Game_Name is empty, native game name will be used
Game_Name = JailBreak

# Enables fix for proper player id displaying on HLStats server monitoring
# Enable this only if you have HLStats
HLStatsPlayerIdFix = 0

# Enables spreading of user setinfo topcolor and bottomcolor settings.
# Disable this if mod doesn't support coloring of player models.
SpreadUserInfoColors = 1

# ExportVersion (0/1)
# Enables/Disables exporting of dp_version cvar
#   1 = dp_version cvar will be exported to server rules. It will be visible in server monitoring tools (like HLSW)
#   0 = dp_version cvar will not be exported to server rules.
ExportVersion = 1

# HLTVExcept_IP (ip addr)
# HLTV from this IP will be able to join the server even if cid_HLTV is set to 5 (deprecated)
HLTVExcept_IP = 127.0.0.1


Добавлено спустя 4 минуты 32 секунды:
При входе на сервер(при вылете) в консоле пишется:
Аватара пользователя
SafokTV
 
Сообщения: 8
Зарегистрирован: 20 июн 2017, 23:25
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
Языки программирования: Pawn
SourcePawn
C++
Php
Ruby
Python
C#

Re: Проблема с подключением к серверу у игроков

Сообщение Kaido Ren » 21 июн 2017, 09:13

попробуй ServerInfoAnswerType поставить на 2
Аватара пользователя
Kaido Ren
 
Сообщения: 56
Зарегистрирован: 20 апр 2016, 18:17
Забанен
Благодарил (а): 8 раз.
Поблагодарили: 15 раз.

Re: Проблема с подключением к серверу у игроков  [Решено]

Сообщение Subb98 » 21 июн 2017, 09:20

Попробуйте также отключить проверку фэйковых клиентов:

Код: Выделить всё
FakePlayers_AntiReconnect = 1

>>

Код: Выделить всё
FakePlayers_AntiReconnect = 0
«Очень хорошо. Лучше вы, чем я» © Donald J. Trump
Аватара пользователя
Subb98
Модератор
 
Сообщения: 5485
Зарегистрирован: 24 мар 2011, 19:42
Откуда: г. Пермь
Благодарил (а): 1329 раз.
Поблагодарили: 2343 раз.
Опыт программирования: Больше трех лет
Языки программирования: PHP

Re: Проблема с подключением к серверу у игроков

Сообщение SafokTV » 21 июн 2017, 10:03

Сейчас кажись пропала эта проблема, но нужно проверять, спасибо всем кто отписался. Жду еще предложений

Добавлено спустя 20 минут 43 секунды:
Еще проблема при добавлее в избранное сервер не отвечает, хотя если нажать - подключится
Аватара пользователя
SafokTV
 
Сообщения: 8
Зарегистрирован: 20 июн 2017, 23:25
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
Языки программирования: Pawn
SourcePawn
C++
Php
Ruby
Python
C#


Вернуться в Вопросы по играм на движке GoldSrc

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 6